HotWing
Majitel: Miloslav Blažek
Výrobce: Hacker Motor: HD 2830-09 1290 Ot/V 180W
Rozpětí: 1200 mm Vrtule: APC 8x6E
Délka: 500 mm Serva: 2xHS55
Hmotnost: 425 g Regulátor: PHD 30A
Plocha křídla: 26,4 dm2 Baterie: Power X5 1300 mAh 3S
Plošné zatížení: 16,10 g/dm2 Doba letu: 9 min
Úvod
Po vyřazení Gemini z provozu mi v šuplíku zbyl motor a elektronika, rovněž i li-pol 1300mAh. Zatoužil jsem po něčem, co se vejde lehce do auta, nebo se dá vzít jen tak do ruky třeba na odpolední procházku. Do oka mi padlo křídlo od firmy Hacker, hlavně kvůli tomu, že nabízí pouze výřezy bez povrchové úpravy.
Stavba
Stavba nebyla složitá, šlo jen o slepení dvou polovin křídel k sobě, vložení uhlíkové výztuhy a rozvržení elektroniky a pohonné baterie. Motorové lože je z překližky a ze tří částí. Při usazování pomohla pájka a různě natvarované dráty. Serva jsem zapustil do křídel tak, že jsem vyříznul lože na spodní straně křídel a na horní straně vyvrtal jen otvor pro hnací hřídel serva. Po zalepení je nevzhledná díra překryta kouskem hliníkové pásky. HotWing je nastříkán akrylátovými barvami.
Náběžku jsem polepil skelnou páskou. I když je na internetu mnoho rad, jak zamezit odlepování pásky z EPP, nedařilo se. Po každém přistání se někde kousek odlepil. Vyzkoušeno bylo skoro všechno. Textilní páska, hliníková, delší dobu jsem létal i bez pásky. Nakonec zvítězila vyzkoušená "olizovací" hnědá páska, namočená do lepícího laku. Drží to perfektně.
Zalétání
První lety byly spíše bojem o přežití modelu. Nikde v návodu není psáno o tom, že je potřeba oba elevony vychýlit nahoru. Po několika startech, drobných úpravách těžiště, a změnách výchylek byl model připraven. Z konečnou platností došlo k zadlabání li-polky do přední části a vyrobil jsem i překryt ze slabého hliníkového plechu.
Závěr
HotWing je perfektní model, dokáže velice pomalu létat v prostoru 20x20m, ale i vyvinout velkou rychlost s dávkou adrenalinu, nebo při dobrých povětrnostních podmínkách lehce plachtit ve velkých výškách. Rekordní čas na jednu li-pol baterii mám zatím 34 minut.
Stav
V provozu.