GEMINI
Majitel: Miloslav Blažek
Výrobce: Modster AIR Motor: PHD 2830-09 180W 1290Ot/V
Rozpětí: 520 mm Vrtule: APC 8x4,5
Délka: 750 mm Serva: 2xHS 55, 2x PHD 1900
Hmotnost: 400 g Regulátor: PHD 20A
Plocha křídla: 19 dm2 Baterie: PHD Moxie 1300mAh 3S 20C
Plošné zatížení: 21,05 g/dm2 Doba letu: 9 min
Úvod
Blížila se zima a já jsem hledal na internetu model, který by posloužil jako rozhýbávač prstů přes zimní sezonu. Představoval jsem si něco, s čím by se dalo jezdit po sněhu, ale při dobrých povětrnostních podmínkách i vzlétnout. Dočkal jsem se. Na stránkách KOSTKAMODELCENTRUM se objevil model GEMINI.
Stavba
O stavbě se toho nedá moc napsat. Model byl v obrovské krabici jako jeden výlisek. Stačilo jen nainstalovat serva a táhla, připevnit motor a našlapat elektroniku a baterii do malého prostoru pod kabinou. Pomohla trochu pájka a vešlo se vše.
Zalétání
První let nedopadl dobře. Součástí stavebnice byly jaké si plováky z umělé hmoty, které se nalepily na spodek modelu. Materiál byl ovšem něco jako protiskluzový. Takže při prvním rozjezdu se model zasekl o trávu, celý se naklonil směrem dopředu a vrtule se zachytila o drn. Došlo k odtržení motoru od trupu a vytržení regulátoru. Po opravě jsem zkoušel několik variant na spodky plováků. Přes pásku z textilu, hliníku, EPP, jsem vyzkoušel i obyčejnou "olizovací " hnědou papírovou pásku. Smáčel jsem jí v roztoku vody a lepidla Herkules a po vrstvách lepil na sebe. Po dokonalém zaschnutí jsem hrany zabrousil a celé nalakoval vodou ředitelným lakem. Výsledek snažení je na níže přiloženém videu.
Závěr
Model splnil svůj účel. Bylo s čím létat přes zimu.
Stav
S modelem Gemini se dalo nejen jezdit, létat, ale i vyvádět různé krkolomné obraty, dokonce zvládal i vis na vrtuli. Ale čím větší byla vynalézavost akrobatických prvků, tím více padlo na model lepidla. Jednoho dne už byl model tak těžký, že se při přistání rozlomil. Oprava už byla těžko proveditelná. Odstrojil jsem elektroniku a motor a zbytek použil pro demonstraci zkratu LI-POL baterie v modelu. Vše je na druhém videu.