Bellanca 480
Majitel: Jan a Miloslav Blažkovi
Výrobce: RCM Pelikán Motor: MIG 480
Rozpětí: 1020 mm Vrtule: APC 8x4
Délka: 750 mm Serva: 1x s-75 eflite, 2x původní
Hmotnost: 610 g Regulátor: Jeti jes 020
Plocha křídla: 15.8 dm2 Baterie: PHD 3x Lipo 850 mAh
Plošné zatížení: 38.61 g/dm2 Doba letu: 4 min
Stavba
Sestavení Bellancy není složité, pokud se budete držet přiloženého návodu. Při stavbě musíte dbát na slepení směrovky s výškovkou a to je docela problém, protože lepidlo dodávané k letadlu nevyniká příliš rychlým schnutím a špatně se s ním pracuje.
Zalétání
Letadlo se v základu ovládá pouze směrovkou a výškovkou, ale je připraveno na osazení křidélky. Ještě před startem bych doporučil dokoupit jedno servo a křidélka zprovoznit, letadlo se potom lépe uvádí do náklonu a vyrovnává. Pokud je Bellanca dobře seřízena, bude živě stoupat. Při dobrém počasí a technice letu se dá vydržet ve vzduchu 5 minut. Informace o době letu, které jsou k Bellance uváděny, nejsou pravdivé. Přistávání s kolečky na trávu je velice obtížné, ale na tvrdém povrchu to jde krásně.
Přestavba
Bellance asi po čtvrtém vzlétnutí shořel regulátor otáček. Pokud se podíváte na jiné stránky, tak zjistíte, že je to nejčastější závada. Koupil jsem tedy nový Jeti jes 20. S tímto regulátorem nebyl dosud žádný problém. Dále přišla na řadu kolečka, jelikož většina míst, kde létám, je pokryta trávou, stávající kolečka nevyhovovala. Bellanca má těžký předek a při malé nerovnosti terénu se překulila a začala dělat kotrmelce, proto jsem podvozek roztáhl, tím pádem se Bellanca snížila a s přistáváním už není problém.
Závěr
Toto letadlo bych doporučil lidem, kteří si nejsou jisti, jestli budou dále rozvíjet tento koníček, ale pokud jste si jisti že budete chtít dále pokračovat, doporučil bych raději koupit jiné cvičné letadlo. Cena je sice vyšší, ale když započítám finance, které už jsem do Bellancy dal, tak to vyjde skoro nastejno.
Stav
Zrušen. Časem se možná k tomuto modelu vrátím.
Diskusní téma: Bellanca 480
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.